رپورتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است.اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها بسیار مؤثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود. دیوان بین‌المللی تجارت در قانون آگهی‌های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند در سال‌های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از جمله می‌توان از برنامه عمو گ که داریوش فرضیایی آن را تهیه کرده نام برد. از آن گذشته، موارد دیگری از رپورتاژ آگهی در رسانه‌های ایران وجود دارد که منتقدان را وادار کرده خواهان تصویب قوانینی برای مقابله با رپرتاژ آگهی‌ها شوند.

امروزه نیز بعد دیگری از رپورتاژ آگهی را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم به گونه ای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وب سایت تبلیغ‌کننده است، هم‌اکنون سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که در قبال ثبت رپورتاژ آگهیمبالغی نیز از شرکت تبلیغ‌کننده دریافت می‌کنند.


webgardha100 یک ,می‌شود ,رپرتاژ ,مخاطبان ,تصویب ,آن‌ها ,که در ,رپرتاژ آگهی‌ها ,که یک ,محصول یا ,در قالبمنبع

رپورتاژ

دانلود فیلم رحمان 1400

دانلود فیلم پاستاریونی

سریال سال های دور از خانه

دانلود فیلم سرو زیر آب

دانلود فیلم سرخ پوست

دانلود فیلم وای آمپول

مشخصات

آخرین جستجو ها

اجاره ماشین Klogy سرماسان صنعتی خیریه ها و شفاف سازی سفارش آنلاین درب اتوماتیک شیشه ای Official Website Afsaranvelayat | وبسایت گروه جهادی افسران ولایت فروشگاه فایل رایگان دانلود نمونه سوالات درسی نمایندگی لوازم یدکی بیل مکانیکی Pc600